9 stvari koje smo radili na Facebooku kao tinejdžeri


Nakon afere s Cambridge Analitics, Facebook je pružio korisnicima priliku da vide sve podatke koje Facebook posjeduje o njima, od prvog dana kad su postali korisnici. 
Tim podacima može se pristupiti u desktop verziji: klik na Postavke - klik na Download a copy of your Facebook data. Ono što se također može je otići na svoj Dnevnik aktivnosti (Acitivity log), koji pokazuje SVE što smo ikada lajkali, komentirali, objavili, bili označeni - sve, za sve godine.


Osim što je kopija podataka puna zabavnih stvari poput svih razgovora u messengeru sa svima ikada, uključujući sve poslane i primljene slike, ja sam se najviše zabavila gledajući svoj dnevnik aktivnosti.

S obzirom da imam Facebook od 2008., količina mojih sramotnih postova i slika je ogromna. Stoga eto mali pregled onoga na što sam se podsjetila o Facebooku u mojim formirajućim godinama. 

Svi screenshotovi i primjeri koje sam priložila su, nažalost, stvarni i moji, ili od mojih prijatelja.


1. Godine bez messenger chata

U početku, Mark nije nudio opciju messenger sa svojim prijateljima na fejsu, pa smo si sve što smo htjeli pisali na naše Facebook zidove tj. vremenske crte. Nije to bilo samo "sretan rođendan, sve najbolje" kao danas, to je bilo:

"Ej, šta ima?" - netko bi napisao na mom zidu
"Niš, kod tebe?" - ja sam napisala na njihovom zidu

I tako dalje. Koliko se sjećam tada nije bilo ni mogućnosti komentiranja objava od ljudi na tvom zidu. 

Onda je bilo ljudi koji te dodaju na fejs, ne znaš ih, ali ih prihvatiš jer smo tad vjerovali da su nam svi prijatelji na internetu, i onda ti njima napišeš na zid:

"Ej, se znamo?" 
A on tebi: "Vidio sam te jednom vani i imamo 2 zajednička prijatelja pa sam te dodao :)"

Poruke poput:
Ej, jel ideš u školu?
Ajmo na kavu ovaj tjedan!
Moramo pričat o nečem hitno privatno, nećeš vjerovat što se desilo!

I nezaboravno beskonačno stavljanje srca na zidove, jer je to bio veliki iskaz prave ljubavi i prijateljstva. 

Good times. 



2. Pravopis

Dakle ničeg se ne sramim više nego toga.

Evo ga mali rječnik mojeg pravopisa u to doba:


 Normalni pravopis
 2008-09
 Primjer korištenja
 Slovo v
 Slovo w
 Wolim te, mwa, widimo se
 hahaha
 xD, LOL, hehe
 xDD 
 Slatko
 Awich
 Aawwwich(to je jako slatko)
 Slovo Š
 Sh
 Sha, shae
 Slova Č,Ć
 Ch
 Kjutich
 Volim te
 vtp (wtp)
 wtppppppp
 Kako si?
 Kaxi?
 Kaxi dns?

I naravno, umjesto pisanja normalno, pisalo se nOrmALnO.

Mora da smo imali puno vremena ako smo stigli stisnuti caps lock i pisati nepotrebna slova. 



3. Bilješke

Facebook bilješke. Vjerujem da su počele kao neka mogućnost za napisati nešto duže od samog statusa, ali s vremenom su postale kao leksikon u osnovnoj školi, samo puno manje informativne. Kada bi napisali bilješku, obavezno smo taggirali što više ljudi da i oni to ispune. 

Pitanja su bila korisna koliko su i odgovori bili konkretni: 

Pravila:
1. Stavi glazbu na shuffle
2. Na svako pitanje, prebaci na novu pjesmu da dobiš odgovor
3. MORAŠ NAPISATI IME PJESME KOJA JE DOŠLA BEZ OBZIRA KAKO SMIJEŠNO ZVUČI!

Pitanja:
Kako bi opisala svoj ljubavni život?
Chop suey

Gdje si provela ljeto?
Nothing else matters

Kakva si u školi?
In da club



Jako informativnom wow. Također wow na moj vrlo široki spektar muzičkog ukusa.



Bilo je pitanja poput: 

Have you ever licked the back of a CD to try to get it to work?
Ne.. lol

Write your name withouth E,S,H,I,M,A:
T... 

What's the largest age difference between yourself and someone you’ve dated?
Um..ša te briga xD 

Did you tag someone here you have a crush on?
Mooozdaaa.. .

Ovo je bilo toliko popularno, nimalo informativno, i mislila sam da sam jako misteriozna, a zapravo čim objaviš bilješku - nisi.


4. Kvizovi

Kvizovi tj. generatori odgovora koji objave rezultat ravno na tvoj zid. 
Evo neki od mojih koje sam rješavala:

Which type of woman are you?
Which song are you?
R U a guitar hero addict.
Which pet are you?
What is your famous name?
What will your baby look like?

Ovo je jako pomagalo nama mladim tinejdžerima da se definiramo kao osobe, nasmijemo na sekundu i zamislimo svoju budućnost. Zapravo, ovo je bilo puno bolje od današnjih kvizova na Buzzfeed-u koji su jako popularni danas, koji imaju naslov: Odaberi svoju idealnu kuću i mi ćemo ti reći koji si dodatak za pizzu. 


5. Igrice

Igrice na fejsu u 2008. su bile predobre.
Moja najdraža je bila Geo challenge. To je bilo toliko dobro da smo se nas par natjecali u njoj i trudili skupiti što više bodova, a zapravo je bila jako informativna. Moralo se pogoditi zastave od zemalja svijeta, ili označiti gdje su slavne građevine na karti svijeta. 
Također s ponosom mogu reći da sam imala ribe u Happy aquarium igrici, uspješan restoran u Restaurant city igrici, i dnevno udarala po Word challenge igrici.
Bile su predobre, tada nije bilo previše kupnji u igrici, samo čista zabava i intenzivno natjecanje s prijateljima.



6. Daleki preci današnjih memeova

Dok danas samo scrollamo po fejsu i instagramu i gledamo memes ili kratke smiješne videe, u ono doba morali smo se priključiti grupi da bi se nasmijali. Ili lajkati cijelu stranicu.

Postojalo je mali milijun FB grupa u čijem je samom imenu bila neka fora, a stranica je nikad il rijetko nešto zapravo objavljivala. Onda bi ju lajkali il se pridružili grupi, nasmijali se, pozvali prijatelje da se nasmiju, i to je bilo vrh. Imala sam i dvije prijateljice koje su uvijek lajkale najsmiješnije stvari pa bi odlazila kod njih po inspiraciju.

Neki od mojih bili su sljedeći.

Matei se sviđa: 
-Getting your girlfriend pregnant so you have milk for your cereal
-Getting a hooker in Grand theft auto, having sex with her and then taking her money
-Cool guys don't look at explosions
-Ideš van?...Ne...Koja si ti pi***
-Sitting in chemistry and not knowing what the fuck is going on
-Svi mi koji ne markiramo
-Can anyone understand what the hell Sean Paul is saying
-Getting shot on purpouse so you can rap about it
-New year new start.. lol jk i still have the same problems i had last year
-What happens in Vegas stays in Vegas...but what happens here, sure as hell gets around fast
-I do what I want when I want whenever I wan't...If my mom says it's OK
-Don't you just hate it when Pitbull knows you want him?

Najbolje su bile grupe poput:
Svi mi koji ne pijemo alkohol!
Onda bi se priključili u nju, i prijatelji bi napisali na to: "hahaha, koga ti lažeš" - jer kao piješ inače, a ful si smiješan što se pretvaraš da ne piješ lajkajući tu grupu. Isto je bilo za cigarete. 



7. Status

U početku sam pisala u trećem licu:

Matea jede hranu.
Matea ide van.

Sve se moralo dijeliti.



Kasnije sam izrasla u cool statuse:

"That awkward moment when Santa actually brings you the naked hot boy you asked for and you have to unwrap him in front of your family hahaha"

I nezaobilazne duboke statuse:
"A girl only needs 3 things in life, love to make her weak, alcohol to make her strong and friends to pick her up when the other two make her hit the ground."

Tako mlada, a tako mudra. I, trebaš alkohol da te ojača? Relax Matea 2009., imaš 15 godina i "napila" si se jednom od jedne čaše juice votke u Hemingwayu. 



8. Poke

Svi znaju da poke na fejsu nije samo to. Ako te je netko bockao, realno pitao te za brak. Znaš da te želi. Iako su svi svih bockali. 



9. Pjesme

U to doba sam objavljivala dosta pjesama ili tekstova. Nije bila poanta podjeliti super pjesmu s prijateljima. Poanta je bila napisati dio teksta pjesme ili čak CIJELI tekst pjesme u taj post s linkom. 
Jer kao da ljudi to ne mogu sami naći. 
Ili ako napišeš samo dio teksta, onda je on vjerojatno namjenjen nekoj curi il dečku u kojeg si zaljubljen i čekaš njihov lajk. Al opet nekad su pjesme bile zbilja dobre pa ih objaviš, kao ovaj klasik:





Za kraj, evo lista neprihvatljivog FB ponašanja, koje se događalo tada, a nažalost i danas se događa:

1. Lajkanje svojih vlastitih objava
2. Svađanje u komentarima o politici il bilo čemu sa strancima
3. Objavljivanje 7 ili više slika od iste osobe/mjesta/dana
4. Napraviti zajednički profil sa svojim dečkom/curom
5. Objavljivanje ljubavi dečku/curi nakon 3 tjedna veze
6. Objavljivanje svojih slika uvijek u istoj pozi
7. Objavljivanje slike sebe i svojih grudi/pozadine/mišića, a u opisu slike je "motivirajuća" poruka 
8. Djeljenje SVEGA što se vidi na fejsu
9. Objava statusa "Tužna sam, ovaj dan je bio grozan", i onda kad netko komentira "Što je bilo?" odgovoriti sa "Ne želim o tome..."
10. Objava selfija u teretani, kupaoni i duck face - generalno svega di se slika u prljavom ogledalu - osim ako niste profesionalni trener i bavite se s tim za život.

Opet, ovo je samo moje mišljenje, daleko od toga da nisam i ja nešto od ovog sigurno bar jednom napravila, ali s druge strane, svatko ima svoj izbor kako će voditi svoj Facebook, pa ako vas to veseli, samo dajte 😊

Hvala Facebook što si mi dao priliku da proživim stare uspomene, ali i obrišem ih. 
Osim što znam da i dalje imaš sve moje informacije jer si besplatan i ovo ti treba od mene da ostaneš besplatan i ja sam pristala na to 2008. kad nisam pročitala uvjete, a kliknula sam da jesam.

  Puno pozdrava "emo" meni iz 2008. 
Predobre su ti ove presvijetle najlonke, 
crne niske starke sa buntovno drukčijim vezicama i crni bolero!
We made it girl!

                                                               

Primjedbe

Popularni postovi